شادیساشادیسا، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 22 روز سن داره

فرشته کوچک ما شادیسا

سرمای منفی 5 و سرماخوردگی در بارداری

1390/11/16 15:06
نویسنده : سانی
1,650 بازدید
اشتراک گذاری

امسال زمستون واقعا هوا به طرز وحشتناکی سرد شده. مدتها بود که دمای هوا توی زمستون به ندرت به زیر صفر میرسید ولی امروز می تونم بگم یکی از سردترین روزهای ساله. منفی ٥ درجه!!!

امیدوارم که فرشته کوچولوی من جاش قرص و محکم و گرم و نرم باشه. مامان که داره حسابی می لرزه... یه عالمه هم لباس پوشیده که سرما نخوره ولی انگار یه کم نشونه های آبریزش و بدن درد داره ظاهر میشه... خدا رحم کنه که حالم بدتر نشه.  باید یه کمی آبمیوه بخورم و شلغم درمانی رو شروع کنم.چشمک

niniweblog.com

طبق تحقیقاتی که بعمل آوردم موقع سرماخوردگی در بارداری باید هرچه سریعتر این کارها رو انجام داد:

*مقدار زیادی مایعات بنوشید، چون این کار به رقیق شدن ترشحات کمک می کند. آب ، سوپ مرغ ، آب میوه ، و چای گرم منابع خوبی هستند.

*استفاده از دستگاه های مرطوب کننده. وقتی که در خواب هستید.

*برای گرفتگی بینی ، از قطره های شور استفاده کنید. می توانید از داروخانه ها بخرید و یا در منزل آماده کنید. فقط 1 / 4 قاشق چای خوری نمک در1 / 4 لیتر آب حل کنید و چند قطره در هر سوراخ بینی بچکانید، 5 تا 10 دقیقه صبر کنید و سپس به آرامی بینی خود را تخلیه کنید.

*برای اینکه راحت تر تنفس کنید، لمیده بخوابید و یا سر خود را روی تعدادی بالش طوری تنظیم کنید که در موقعیت نیمه مستقیم قرار بگیرد.

*دوش آب گرم بگیرید. این کار می تواند در گرفتگی و ترشحات بینی کمک کند.

*زیاد استراحت کنید.

*اگر در دوران بارداری تب کردید، داروهائی مصرف کنید که آنرا پائین بیاورد، و اگر نمی توانید دمای بدن خود را کاهش دهید به دکتر مراجعه کنید.
همچنین تب موجب افزایش تعریق و از دست رفتن آب بدن میشود، بنابراین حتما وقتی درجه حرارت بالا است مقدار زیادی مایعات خنک بنوشید. اغلب زنان باردار می توانند در سراسر دوران بارداری، بدون مشکل، استامینوفن مصرف کنند.

(برگرفته از سایت ایران سلامت)

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

مامان چشم عسلي
16 بهمن 90 10:21
انشالله بلا دوره مواظب باشيد ما ديشب سرماي دوازده درجه زير صفر رو تجربه كرديم
مامان ترنم کوچولو
16 بهمن 90 12:09
سلام عزیزم.مامان شدنتو تبریک میگم.خیلی مواظب خودتون باش.ممنون به ما سر زدید.کوچولوهامون 1 هفته با هم تفاوت دارن با این فرق که یکی تو دل مامانشه و اون یکی بیرونامیدوارم این دوران رو به سلامت بگذرونیدممنون به ما سر زدید
سمیرا
16 بهمن 90 15:57
سلام سانی جون از اینکه به وبلاگ کیاناجونم سر زدی و نظر دادی خوشحالم .امیدوارم تو هم به سلامتی نی نی گلت رو به دنیا بیاری و از دیدن روی ماهش لذت ببری...بازم به ما سر بزن...
ساني
17 بهمن 90 14:33
عزيزم خيلي مرلقبِ خودت و فسقليت باش...نذار سرما توي وجودت رخنه كنه...كمك هم خواستي خاله فافا هست..


ممنوننم خاله فافا جون ممهربون.
بووووووووووووووووووووووس

مامان ترنم کوچولو
23 بهمن 90 11:26
سلام عزیزم.ممنون به ما سر میزنید.اومدیم نبودید
باران
23 بهمن 90 15:55
سلام ساني جون
بهت تبريك مي گم
منم دقيقا 11 هفته ام هست
منم خيلي خوشحالم
مي توني كمكم كني منم براي ني ني ام وبلاگ بسازم
ممنون مي شم

باران جون یه آدرس ایمیل بهم بده که بهت بگم چه جوری وبلاگ درست کنی.توی این سایت که خیلی راحته و ابزارهای خوبی داره.
رومینا
1 اسفند 90 11:17
سلام سامی جون ممنونم که به وبلاگ رادوین سر زدی انشالله نی نی خوشگلت با سلامتی بیاد تو بغلتو و دوران بارداری خوبی داشته باشی.من تا اینجا خیلی دوران خوبی داشتم واقعا لذت می برم سختی نکشیدم امیدوارم که دوران شیرینی رو بگذرونی