شادیساشادیسا، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 14 روز سن داره

فرشته کوچک ما شادیسا

اولین سونوگرافی

1390/10/26 15:07
نویسنده : سانی
744 بازدید
اشتراک گذاری

لپه کوچولو امروز رفتم سونوگرافی برای اولین بار..... دل توی دلم نبود که ببینم حالت چطوره؟  وقتی صدای قلب کوچولوت رو شنیدم باورم نمیشد!!!!!!!!!! اشک توی چشمام جمع شد و با ناباوری از خانم دکتر پرسیدم : " صدای قلبشه ؟"

اون هم خندید و گفت بله . صدای قلبشه ولی ضعیفه آخه هنوز خیلی کوچولوئه ..... 7 هفته و یکروز.

عزیزم خدا رو هزار بار شکر میکنم که همه چیز خوب بود.

 
تصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.net

حالا ببینیم این لپه کوچولوی ما در طول هفته هفتم چه طوری تغییر کرده؟

كودك شما هنوز يك دم كوچك دارد (كه در واقع استخوان دنبالچه است) و در هفته هاي بعدي از بين خواهد رفت. اما اين دم، تنها قسمتي است كه با رشد كودك شما، كوچكتر مي شود. اكنون كودك شما تقريبا 1.2 سانتي متر (به اندازه يك تمشك) است، و مفصل آرنج و همچنين انگشتان دست و پا (كه اكنون ديگر قابل تشخيص هستند، هرچند هنوز هم پرده نازكي بين آنها وجود دارد) دارد. در سر او كه خيلي بزرگتر از بدن او است، هر دو نيمكره مغز در حال رشد هستند. دندانها و فضاي داخلي دهان او در حال شكل گيري است و گوشهاي او نيز به رشد خود ادامه مي دهند. پلكهاي كودك، چشمهايش را (كه اكنون كمي رنگي هستند) مي پوشانند، و نوك بيني او (كه شما يك روز نيشگونش خواهيد گرفت) آرام آرام خود را نشان مي دهد! ضخامت پوست او به نازكي يك برگه كاغذ است و رگهاي او را به وضوح مي توان ديد.
كودك كوچك شما، آپانديس و لوزالمعده هم دارد، كه نهايتا با توليد هورمون انسولين به هضم غذا كمك خواهد كرد. كبد كودك شما مشغول توليد گلبولهاي قرمز خون است، و يك حلقه از روده هاي در حال رشد كودك شما در جهت بند ناف او شكل مي گيرد؛ بند ناف او، اكنون رگهاي خوني واضحي دارد كه عمل تبادل اكسيژن و مواد غذايي با بدن كودك را بر عهده دارد. شما هنوز هم نمي توانيد حركت كردن كودك را حس كنيد، اما او مثل يك لوبياي كوچك در حال جست و خيز است و در داخل خانه آبي خود، حركت مي كند.

حالا لپه کوچولو توی هفته هشتم عمر زیباش میشه قد یک "لوبیا قرمز" .

در هفته هشتم اندازه كودك شما حدود 1.6 سانتي متر (در حدود اندازه يك لوبيا قرمز) است. او مرتبا حركت مي كند و تغيير مكان مي دهد، هر چند شما تا چند هفته ديگر هم نمي توانيد حركتهاي او را در داخل رحم خود حس كنيد. دنبالچه جنيني او در حال ناپديد شدن است و پلكهاي او تقريبا به طور كامل چشمهايش را مي پوشانند. هرچند هنوز هم پرده نازكي بين انگشتهاي پا و دست او وجود دارد، اما اين انگشتها در حال بزرگ شدن هستند. بازوهاي او بزرگتر شده اند و دستهاي او از مچ خم شده و به طرف قلبش قرار گرفته اند. مفصل زانوهاي او شكل گرفته اند و احتمالا پاهاي او به اندازه اي بزرگ شده اند كه بتوانند در جلوي بدن او به يكديگر برخورد كنند. با صاف شدن بدن، سر او صافتر و عمودي تر مي ايستد. مجاري تنفسي از حلق تا بخشهاي ريه در حال رشد او كشيده شده اند. هر كدام از سلولهاي عصبي مغز او هم شاخه هايي ايجاد مي كنند تا با يكديگر ارتباط برقرار كرده و اعصاب ابتدايي را ايجاد كنند. هرچند ممكن است شما دائما درباره جنسيت كودك خود فكر كنيد، اما اندامهاي تناسلي او آنقدر رشد نكرده اند كه جنسيت او را نشان دهند.

 

مامان قربونت بره فرشته کوچولوی نازم

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

زهره
27 دی 90 9:51
خاله قربونش برهههههههههههه





مرسی خاله زهره ی مهربون

مهر
27 دی 90 9:52
ای جانم
خانومی به جای لپه بگی تمشک خوشمزه تره!!!!ها


آره خاله جون
تمشک قلمیه ی مامان.....
تازه بچه ام کلی بزرگ شده میخواد بشه قد یک لوبیا....

شیرین
27 دی 90 15:34
سلااااام خوبی؟ ممنون که به ما سر زدی. ایشالله به زودی یه نینی ناز و تپلی میاد تو بغلت.
فافا
28 دی 90 11:21
آخي قربون اين لوبيا برم...عزيزم..منم دل توي دلم نبود...شاد شدي وقتي لبخندت رو ديدم...خدا نگهدارِ تو و لوبيا كوچولوت باشه


مرسي خاله فافاجونم
لوبيا هم مثل من عاشقته

مامان طاها
28 دی 90 14:03
سلام خانمی امیدوارم این لوبیا هر چه سریعتر رشد کنه وتبدیل به یه نی نی سحر آمیز بشه وهر چه سریعتر بیاد تو بغلت تاطعم شیرین مادر شدن رو تجربه کنی خیلی مراقب خودت ولوبیا کوچولوت باش


ممنونم مامان طاهاي مهربون

مامان یاس
28 دی 90 16:49
سلام به مامان خوب با نی نی قند عسلش من مامان یاس هستم نی نی ندارم ولی دعا کنید توفیق پیدا کنم نی نی هم مثل نی نی شما شیرین داشته باشم. خیلی خوشحالم که با شما آشنا شدم من شما را لینک میکنم شما هم منو لینک کنید و بیایین به این خانه تازه تاسیس ما سربزنید.من وبابا حسن تازه عروسی کردیم و عاشقانه داریم زندگی میکنیم که یه هو دیدیدم این دنیای نی نی ها برای ماهم هست پس اومدیم بلاخره با شما خانم گل آشنا شدم با نی نی مربایی تون خوشحال میشم اومدید نظر بدید و توی بحث ها وحرفهای ما هم شریک بشید من همیشه میام بهتون سرمیزنم ومطالبتون را میخونم. یاعلی www.ninivamaman.niniweblog.com
فافا
5 بهمن 90 9:05
پس كوشي...كجايي خاله!!؟؟؟